Elke dag beginnen we met een korte inloop. De kinderen komen vanaf 8:20 binnen en om 8:30 beginnen de lessen. Zodra kinderen het lokaal binnenkomen, starten ze met hun dag- of weektaak of een eigen leerdoel. Om 8:30 starten we gezamenlijk de dag met de methode ‘Trefwoord’. Dan is er ruimte voor bezinning door een lied, gebed of verhaal. Aan het einde van de dag sluiten we met elkaar de dag ook weer af.
Elke week voor of na een vakantie is er een open inloop; ouders kunnen dan elke ochtend even mee de klas in om te zien waar de kinderen aan werken.
In alle groepen hebben de dagen van de week een vast ritme. Elke groep maakt het programma van de dag zichtbaar met zogenaamde dagritmekaarten of een programma op het (digi)bord. De ochtend besteden we over het algemeen aan lezen, taal, schrijven en rekenen. ’s Middags is er ruimte voor muziek, gym, wereldoriëntatie en de Rots en Water-lessen. Dit is onze methode om kinderen sociale vaardigheden te leren.
De Zuidster is een creatieve school. We hebben een prachtige ruimte vol met allerlei materialen voor onze creatieve lessen. We bieden kinderen veelzijdige opdrachten op het gebied van creativiteit, sociale redzaamheid en techniek. Vaak sluiten we een thema af met een expositie of voorstelling. Ook hebben we met elkaar ons Zuidsterlied gemaakt. Een mooi lied dat staat voor onze school. Beluister het ‘Zuidsterlied‘ of lees de tekst.
Wilt u graag een inkijkje in onze school? Dat kan doormiddel van dit filmpje.
“Tijdens de adventweken spelen kinderen tijdens de inloop van school kerstmuziek. Geweldig om de talenten van deze kinderen te zien.”